14. 02. 2024

Pravica do odstopa od pogodbe-Vračila

Kupec, ki se v skladu z zakonom, ki ureja varstvo potrošnikov, šteje za potrošnika, ima pravico, da v 14 dneh od datuma prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Odstopni rok prične teči z dnem ko:

  • kupec ali tretja oseba, ki jo imenuje kupec, vendar ne prevoznik, pridobi dejansko posest nad blagom,
  • kupec ali tretja oseba, ki jo imenuje kupec, vendar ne prevoznik, pridobi dejansko posest nad zadnjim kosom blaga, če je predmet pogodbe več kosov blaga, ki jih kupec naroči v enem naročilu,
  • kupec ali tretja oseba, ki jo imenuje kupec, vendar ne prevoznik, pridobi dejansko posest nad zadnjo pošiljko ali kosom blaga, če je dostava blaga sestavljena iz več pošiljk ali kosov,
  • kupec ali tretja oseba, ki jo imenuje kupec, vendar ne prevoznik, pridobi dejansko posest nad prvim kosom blaga, če je dostava blaga v določenem obdobju redna.

Odstop od pogodbe se izvede preko spletnega obrazca za namen uporabe v fizični obliki, ki je dostopen na spletni trgovini Obnova pod naslovom “Pomoč in podpora” v vrstici Vračila in reklamacije.   V primeru vračila s klikom na obrazec za vračilo. V primeru reklamacije s klikom na  obrazec za prijavo reklamacije. Obrazec se posreduje na info@eobnova.si

Edini strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila blaga. Ta se zaračuna po ceniku dostavljavca, ki ga izbere kupec.

Artikli iz nakupa, od katerega je kupec odstopil, morajo biti v roku v 14 dni od poslanega obrazca za Vračilo blaga vrnjeni prodajalcu.

Izdelek lahko potrošnik vrne na dva načina:

  • direktno v skladišče OBNOVA, Tržaška cesta 409, 1000 Ljubljana ali
  • preko pošte na naslov OBNOVA TRGOVINA d.o.o., Tržaška cesta 409, 1000 Ljubljana

Šteje se, da kupec pravočasno vrne blago, če ga izroči dostavljavcu pred iztekom 14-dnevnega roka za vračilo. Stroške vračila izdelka krije potrošnik sam.

Artikli se morajo vrniti nepoškodovani in v nespremenjeni količini, razen če so uničeni, pokvarjeni, izgubljeni ali se je njihova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec. Kupec v času do odstopa od pogodbe artiklov ne sme neovirano uporabljati. Dovoljeno je opraviti ogled in preizkus artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in dogovorjenih oziroma pričakovanih lastnosti blaga. Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

Vračila so možna izključno za nakupe blaga, opravljene preko spletne trgovine. Kupec je dolžan dokazati, da je bilo blago kupljeno preko spletne trgovine. Navedeno lahko dokaže s predložitvijo  računa ali številke spletnega naročila. Blago se vrne v celoti (z vsemi posameznimi deli oziroma sestavinami produkta), skupaj z vso pripadajočo dokumentacijo in originalno embalažo.

Vračilo kupnine se praviloma izvede takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od vračila blaga, razen v primeru plačila s plačilno oziroma kreditno kartico, če bremenitev kupčevega računa še ni bila izvedena. Pravica do vračila kupnine je vezana na pregled in uspešen prevzem vrnjenega blaga. Vračilo kupnine se izvede na transakcijski račun kupca. Vračilo kupnine v gotovini ni mogoče.

Kupec nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah:

  • za blago ali storitve, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera prodajalec nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe,
  • za blago, ki je izdelano po natančnih navodilih kupca in prilagojeno njegovim osebnim potrebam,
  • za blago, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe,
  • za opravljeno storitev, če prodajalec pogodbo v celoti izpolni ter se je opravljanje storitve začelo na podlagi kupčevega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ko jo prodajalec v celoti izpolni,
  • za zapečateno blago, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je kupec po dostavi odprl pečat, in
  • za blago, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti.